Vänligen observera att visselblåsnings-sidan ej kan användas för kundklagomål.
Om du som kund önskar lämna in ett klagomål mot banken, så gör du det enklast här.
För oss hos SevenDay Bank är efterlevnad av lagar och föreskrifter av yttersta vikt. En viktig del i detta är att säkerställa att både vi som bank och våra anställa följer bankens interna regler och affärspraxis. Som en del av detta arbete har vi skapat denna sida för att öka tillgängligheten för inskickandet av visselblåsnings-rapporter.
Denna visselblåsningssida kan användas av SevenDay Banks:
Om du blir medveten om eller misstänker brott mot lagen, oegentligheter eller kränkningar av bankens interna rutiner och affärspraxis, inklusive SevenDay Banks code of conduct (observera att dokumentet är på engelska), kan du rapportera detta via denna säkra e-postadress:
En visselblåsnings-anmälan tas emot och behandlas av bankens särskilt utsedda visselblåsnings-specialister.
Ja, det går bra att vara anonym om du vill.
Ja. När du lämnar in en anmälan är det enbart bankens visselblåsnings-specialister som har tillgång till din rapport och de ser till att upprätthålla sekretessen för din anmälan. Vänligen observera att bankens visselblåsnings-specialister kan komma att kontakta dig för att ställa följdfrågor eller ge dig en uppdatering kring din rapport. Vi uppmanar dig därför att kontrollera din mejlinkorg regelbundet.
Vi vill upplysa dig om att missbruk av vissenblåsningskanalen och denna sida kan medföra civilrättsliga och straffrättsliga konsekvenser.
Om du önskar rapportera eventuella överträdelser till externa myndigheter kan du skicka in en anmälan till: