För dig som delbetalar
ditt köp i butik hos oss
Aktuellt: Vi kommer framöver att ha fullt fokus på vår sparprodukt och vill informera om att SevenDay Bank har beslutat att stoppa försäljningen av nya kontokrediter och delbetalningsköp. För dig som har en pågående delbetalning sker inga förändringar kopplat till din återbetalningsplan eller dina villkor. Läs mer här.
Nedan har vi samlat våra kunders vanligaste frågor om våra delbetalningslösningar. Hittar du inte svaret på dig fråga är du varmt välkommen att kontakta oss per telefon 0770-17 77 70.
Inbetalning sker till bankgironummer 5383-9973 med ditt 16-siffriga kontokreditnummer som OCR-nummer. Du hittar ditt kontokreditnummer på Mina sidor och på din avi.
Du kan alltid välja att lösa hela eller delar av skulden tidigare. Vid en extra inbetalning använder du samma inbetalningsuppgifter som framgår på din avi.
Vänligen kontakta oss per telefon 0770 – 17 77 70, så ordnar vi detta. Skulle du ha en kvarvarande skuld kvar på din kontokredit, så får du först hjälp med inbetalningsuppgifter. Vi stänger sedan din kontokredit när din betalning är oss tillhanda förutsatt att du meddelat oss om ditt önskemål i samtalet.
Ditt OCR-nummer är detsamma som ditt kontokreditnummer. Du hittar ditt kontokreditnummer på din avi samt på Mina sidor. Om du har flera krediter hos oss är det viktigt att du anger rätt kontokreditnummer så att inbetalningen placeras mot rätt kredit.
Vilket betalningsalternativ du har valt vid ditt köp påverkar när du får din första avi. Logga in på Mina Sidor för att se information om dina avier. Mellan den 10:e och 15:e varje månad uppdateras informationen om kommande avier på Mina Sidor. Du kan även kontakta Kundcenter på 0770 – 17 77 70 så hjälper vi dig.
Vi skickar ingen bekräftelse på att du har gjort en inbetalning, men du kan se när vi har mottagit denna på Mina sidor under dina transaktioner. Du kan även se händelsen på din nästa avi. Observera att det normalt sett tar 2-3 bankdagar innan din betalning är oss tilhanda. Vid frågor går det bra att kontakta oss på 0770 – 17 77 70.
Betalningen ska vara oss tillhanda senast den 28:e i månaden. Om den 28:e infaller på en helgdag ska betalningen vara oss tillhanda nästkommande bankdag.
Vi kan dessvärre inte ändra förfallodatumet då vi har fasta datum för när betalningen ska vara inne hos oss.
Du kan se din totala skuld genom att logga in på Mina sidor. Aktuell skuld framgår även på din avi.
Nej, det är tyvärr inte möjligt att nyttja kontokrediten för nya köp, du kan läsa mer om detta här. Om du önskar att avsluta din kontokredit, vänligen kontakta oss per telefon 0770 – 17 77 70, så hjälper vi dig.